Ortessa

Ortessa is een groep van vijf ondernemende bedrijven actief in afvalverwerking, recycling en inzameling. De organisatie is sterk in innovatie, duurzaamheid en het verbeteren van de volledige keten van afval tot grondstof. Daarbij speelt IT een steeds grotere rol in zowel hun primaire processen als in ondersteunende activiteiten.

Uitdaging

Behoefte aan een moderne, stabiele en schaalbare IT-omgeving

Ortessa werkte al met een Online Desktop-oplossing, maar bij een andere leverancier. De organisatie was niet tevreden over stabiliteit, ondersteuning en samenwerking.

Daarom zocht Ortessa een IT-partner die:

  • Betrokken en bereikbaar is
  • Proactief meedenkt
  • Projecten volledig kan begeleiden
  • Digitale groei ondersteunt, zoals procesdigitalisatie
  • Voelt als een uitbreiding van het eigen IT-team

Naast de IT-werkplekken had Ortessa ook de wens om hun telefonie te moderniseren en naar een toekomstbestendig VoIP-platform over te stappen.

De overgang was vrijwel vlekkeloos en dat legde meteen de basis voor het vertrouwen dat we in elkaar hebben.

Frank Salens – IT Manager

Ortessa

Oplossing

Online Desktop én VoIP onder één dak

Becs werd gekozen als nieuwe IT-partner en verzorgde twee grote trajecten:

Migratie naar de Becs Online Desktop

De complete Online Desktop-omgeving werd overgezet naar het platform van Becs.
Dit project kenmerkte zich door:

  • een grondige voorbereiding
  • heldere communicatie
  • aanwezigheid van engineers op alle locaties tijdens livegang
  • directe ondersteuning voor alle eindgebruikers

Modernisering van de telefonie met VoIP

Het VoIP-project bij Ortessa was intensief en omvangrijk. Becs nam zowel de technische uitvoering als een groot deel van het projectmanagement op zich.

De nieuwe VoIP-omgeving ondersteunt modern werken voor alle vestigingen, met een schaalbare en uniforme telefonie-ervaring.

Aanpak

Intensieve samenwerking en fysieke aanwezigheid

Becs stond niet alleen technisch sterk, maar legde ook de nadruk op persoonlijke begeleiding.

  • Engineers van Becs waren fysiek aanwezig op alle locaties.
  • Er werd intensief gecommuniceerd met zowel IT als eindgebruikers.
  • Problemen werden direct opgepakt.
  • Het projectteam dacht actief mee en stelde verbeterpunten voor.
security

Resultaten bij Ortessa

Vlekkeloze overgang
naar Online Desktop

De nieuwe omgeving werkt stabiel, snel en uniform voor alle locaties.

Professionele
VoIP-telefonie

Ortessa kan modern en flexibel communiceren met een schaalbaar platform dat alle vestigingen ondersteunt.

Nauwe samenwerking
en korte lijnen

Door intensief contact voelt Becs als een uitbreiding van het interne IT-team van Ortessa.

Ondersteuning bij
digitale groei

Met een stabiele basis en betrokken IT-partner kan Ortessa nu volop inzetten op digitalisering van processen.

Toekomst

Versnellen in digitalisering en primaire processen

Ortessa staat aan de vooravond van een sterke digitaliseringsslag, waarbij processen van klant tot factuur én processen in afvalinzameling en recycling steeds verder worden geautomatiseerd.

Met Becs als partner heeft Ortessa:

  • een stabiele werkplekomgeving
  • moderne communicatie
  • een team dat actief meedenkt
  • en een IT-basis die meegroeit met hun ambities

Becs, en vooral de mensen van Becs, maken het verschil. Door hun betrokkenheid en actieve houding slagen dit soort projecten. Ze denken actief mee, zijn betrokken en vormen echt een verlengstuk van ons team.

Frank Salens – IT Manager

Ortessa

Ook behoefte aan een IT-partner die meedenkt?

Neem contact met ons op en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen.

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hoe kunnen we jouw IT makkelijker maken?

Neem contact op
Random Image